Διεθνής κινητικότητα σπουδαστών αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης: απαιτούνται περισσότερα

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 4 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Οι ευρωπαϊκές πολιτικές για τη διεθνή κινητικότητα των σπουδαστών αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΑΕΕΚ) είναι αποτελεσματικές αλλά απαιτούνται περισσότερα σύμφωνα με το τελευταίο ενημερωτικό δελτίο (Μάρτιος 2020) του Cedefop

Οι νέοι που φοιτούν σήμερα σε κάποιο πρόγραμμα αρχικής ΕΕΚ (ΑΕΕΚ) έχουν περισσότερες ευκαιρίες να πραγματοποιήσουν μέρος της κατάρτισής τους στο εξωτερικό από ό,τι οι ομότιμοί τους δέκα χρόνια πριν.

Στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ, οι σπουδαστές λαμβάνουν καλύτερη ενημέρωση, στήριξη και χρηματοδότηση για να πραγματοποιήσουν μέρος της εκπαίδευσής τους στο εξωτερικό. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, οι γνώσεις που αποκτούν στο εξωτερικό χαίρουν μεγαλύτερης αναγνώρισης όταν επιστρέφουν στην πατρίδα τους.

Η πρόοδος αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σύσταση του Συμβουλίου του 2011, η οποία επισήμανε 10 τομείς στους οποίους απαιτούνταν η ανάληψη δράσεων πολιτικής για την προώθηση της κινητικότητας των εκπαιδευόμενων της ΑΕΕΚ. Στους τομείς αυτούς συμπεριλαμβάνονταν, μεταξύ άλλων, η παροχή πληροφοριών και καθοδήγησης, η αναγνώριση των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό, η δυνατότητα μεταφοράς υποτροφιών και η παροχή στήριξης στους μειονεκτούντες εκπαιδευόμενους.

Για να επικαιροποιήσει τον πίνακα αποτελεσμάτων κινητικότητας του 2019, το Cedefop προέβη σε διεξοδική εξέταση των πολιτικών και των δομών κινητικότητας (συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής διακυβέρνησης) που έχουν θεσπιστεί σε κάθε χώρα σε καθέναν από τους 10 τομείς δράσης και κατέταξε τις επιδόσεις των χωρών με κριτήριο την εκπλήρωση των απαιτήσεων της σύστασης.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο κατάφερε να υπολογίσει τη βαθμολογία επιδόσεων χώρας, του λεγόμενου «βαθμολογικού δείκτη», για κάθε χώρα και για κάθε τομέα ή δείκτη.

Με βάση τη βαθμολογία των δεικτών, το Cedefop κατάφερε να υπολογίσει τις βαθμολογίες κατάταξης των συνολικών εθνικών επιδόσεων. Από τις βαθμολογίες προκύπτει ότι το έργο εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη, παρόλο που οι περισσότερες χώρες έχουν καλύψει αρκετούς τομείς.

Η Ελλάδα όπως προκύπτει  δεν κατέστη δυνατόν να καταταγεί στον πίνακα διότι δεν υπάρχουν στοιχεία.

Οι κάρτες αποτελεσμάτων για κάθε χώρα είναι διαθέσιμες στον δικτυακό τόπο του Cedefop. Κάθε κάρτα αποτελεσμάτων συνοψίζει τις επιδόσεις της κάθε χώρας ως προς την εφαρμογή της σύστασης σε καθέναν από τους 10 θεματικούς τομείς καθώς και σε επίπεδο πολιτικής διακυβέρνησης.

Διαβάστε περισσότερα στο τελευταίο ενημερωτικό σημείωμα Μαρτίου 2020 του CEDEFOP

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...